Lombard Odier Investment Managers appoints New Head of Third Party Sales for Germany and Austria

media releases

Lombard Odier Investment Managers ('Lombard Odier IM') has appointed Alexander Heidenfelder as the new Head of Third Party Distribution for Germany and Austria, based in Frankfurt.

Alexander, who joined on 1st June 2018, will be responsible for the distribution of investment solutions to Lombard Odier IM’s German and Austrian wholesale clients, as well as supporting the development and expansion of the client base in this segment. He will report to Martin Thommen, Head of Third Party Distribution Europe at Lombard Odier IM.

Alexander joins Lombard Odier IM from Aberdeen Asset Management, where he was Senior Business Development Manager. He has also held positions at Schroders, Fidelity and Credit Suisse.

Martin Thommen, Head of Third Party Distribution Europe at Lombard Odier IM: "We are pleased Alexander Heidenfelder has joined Lombard Odier IM. He has extensive industry knowledge and a well-developed network, which will be beneficial for our client relationships, and expansion in our focus markets; Germany and Austria."

Alexander Heidenfelder: "Lombard Odier IM is an impressive business, with an attractive product range and clear growth strategy in Germany and Austria. I am very pleased to deepen and expand our partnerships with clients in this region. "

Lombard Odier IM has recently made two other hires to the business in Europe. Marek Siwicki joined as Head of Consultant Relations, on 8th May 2018, and Charles Morel joined on 1st June 2018, as Head of Institutional Sales Switzerland in Geneva. Both report to Jonathan Clenshaw, Head of Institutional Sales Europe.

Le présent document est fourni à des fins d’information uniquement et ne constitue pas une offre ou une recommandation d’achat ou de vente d’une valeur mobilière ou d’un service Il n’est pas destiné à être distribué, publié ou utilisé dans une juridiction où une telle distribution, publication ou utilisation serait illégale. Ce document ne contient pas de recommandations ou de conseils personnalisés et n’est pas destiné à remplacer un conseil professionnel au sujet d’investissements dans des produits financiers. Avant d’effectuer une quelconque transaction, tout investisseur doit examiner soigneusement l’adéquation de cette transaction avec sa propre situation et, le cas échéant, obtenir des conseils professionnels indépendants au sujet des risques, ainsi que des conséquences juridiques, réglementaires, financières, fiscales ou comptables. Ce document est la propriété de LOIM et est adressé à son destinataire pour son usage personnel exclusivement. Il ne peut être reproduit (en partie ou en totalité), transmis, modifié ou utilisé dans un autre but sans l’accord écrit préalable de LOIM. Cet article contient les opinions de LOIM, à la date de publication
©2018 Lombard Odier IM. Tous droits réservés.